fredag 22 april 2016

Ambitiös.

Jag blev slytherin på pottermore,
Och det fick mig att börja tänka,
jag kan inte minnas att jag någonsin tänkt på mig själv som ambitiös.
(slytherinare sägs ju vara det)
Och ju mer jag tänker,
ju mer tänker jag att jag nog är ambitiös.
Jag har nog råkat bli det.
Det har varit ett bra år för mig.


Jag har framtidsmål.
För sommaren, hösten,
och fem år framåt.

Jag har drömjobb och skriver små listor
på hur jag vill vara
vad jag vill göra

Det känns ganska fantastiskt att vara ambitiös om det är det jag har blivit.
Saker blir liksom meningsfulla först när jag sätter in dom i ett sammanhang,
ett steg är ingenting utan sin helhet, promenad, riktning.
jag ritar scheman, skriver listor,
tar igen när jag ligger efter,
göttar mig när jag ligger före. 

1 kommentar:

Unknown sa...

Alltså Ebba vad du än satt upp för mål- du borde bli publicerad.

Vad nu det är.

I alla fall; fler borde få läsa dina ord.