tisdag 1 mars 2011

Okynnes

I allt som är kynnes nu tänkte jag ta en sekund för allt som inte är det. Allt som inte är bekymmer, det som skimmrar. Som ordet mjukt eller mitt förande. Som mitt stökböksskit som lägger sej som en dimma över en till synes funktionell interaktiv vardag. Som en frågeställning av alla frågeställningar om det tråkigaste, jaget. Som tröstande koppinehåll och en låt repeterad något för mycket, något för många. En stillhet som är fastnaglad spänd mellan gavlar men inte ger vika trotts trycket. Jag har kommit till att acceptera att för lite vatten färdas över mitt fejs. Ett smutsigt muller ligger som basgång för mitt korståg min framfart i världen. Dom kritiserar sin mystiska vardag och förkonstigar det normala. Här håller vi adhdtackt och byter färg på försvunna löv.


Räkna dina morötter, inte dina sår. Det är inte säkert att överseendet följer med dej, men för sådant finns väl inte mycket till övers? Små små pilhål längs torso som lämnades in för undersökning, men ingen hade tid att vänta på provresultaten så sanningen fick bero. Guuul. Guuul är en outforskad utförsäkrad färg. Så när börjar dendär sanningen? Jag kan se en adekvat advokat på en uppblåsbar kringresande sommarmadrass. Du ser hur smal och skör ventilen är. Men kritisera istället dialog. Börja allting i naveln som den är, numera stränglös. Okynnesokynnesokynnes.

Okyssandes, okyssar och olustighet över något som är ytterst ironiskt och lustigt. Du ger inte bort din hjärtbit för att den ska bli magisk och efterlängtad. Retoriknyckeln till livet. Leta guld i sanden du bara. Här hinns inga paoser med, inte ens tonerna räcker till då dåvhet går att överse kringgå och omötas. Ska vi sätta eld på denhär fittan? Tillgänglighet trillgänglighet gängliv psyket. Nackar som talar som fotsulor som smulor på köksbord allt kan bli ett medel för kommunikation om du är törstig. Sök bakåt i din formula, skruva åt rattarna i din formalia. Lyckokakan har aktiverats. Den är baserad på en slumpgenerator som är en diagnos eller en på utsidan jävligt kool person. Dom hatar varandra med ett kvarter isär. Sär.

Sov jävligt goth nu, jag glömmer inte under mina mörka ögon. Fulheten är aktiv, spänn din späda hud.

Inga kommentarer: