söndag 4 december 2011

Livet i en bubbla.

Någon sa på fejsbok att det är andra advent. Jag måste ha missat den första. Värleden värkar vimmla kring små bostadsrätter. Ska något hända måste du se till att det händer. Och jag kan inte släppa saker. Rådjursögon som biter sej fast i naken suger åt sej lillhjärnans energi. Allmän söndag råder med försenade läxor och en oförmåga att fokusera på annat än radiorösters trallande tonlägen droppar i öronen, tillfälligt glitter som skydd mot musik.

Ryssland slår fortfarande i hjärtat kanske borde jag se till att höra hemma där när jag styrt upp denhär staden lite krafsigt och lustigt. Beats är rullande tunnor i hyresrättstrappor. Det handlar om småsinthet för mycket. Ikväll ska sluta i rymden. Och alla kännslosvall kommer i epidimier i denhär institutionen. Vinterläppar på klubben.

Det skulle behövas livas upp lite i denhär skutan. Sen blir det sortera intryck. Att göra listorna försvann för länge sedan, blir till att googla årdning. Och om denhär texten råkar säga något ber jag om ursäkt för det, meningen var bara att mota sötsura toner i strupen för en sekund.

Inga kommentarer: