måndag 21 maj 2012

8 År och slut som får en att vilja gråta.

I åtta år har jag följt denhär serien, en sådandär endlös trasselserie med mycket commedy och karraktärer som man lär sej att älska. Jag har göttat ner mej i deras fiktionella verklighet sen jag började färga håret ungefär. En gång rådgav en psykolog mej och mamma att titta på den tillsammans för att komma närmare varandra. Det gjorde vi inte i alla fall, vi kollade på varsin våning och senare i olika rum bara. Nu kollar vi i olika städer, jag vet inte om hon fortfarande följer men jag ska ta reda på det.

Det finns något väldigt bitterljuvt i mej som jag älskar, så fylld av lycka och saknad på samma gång. Kanske är det renare och vackrare än ren glädje, för det går liksom djupare. In i märgen och kramar om en som den pusselbit man är i verkligheten. Man är på en trivsam och överskådande plats. Lutar sej mot känslan av att känna.

Och jag kommer att kolla om på allt, förmodligen så snart det bara går. Men nu ska jag surfa vidare på denhär känslan. Jag har ju saker att komma i tid till, saker att uppleva.

Ville bara ge ett glatt heads up.

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
=PLUSLÄSNING

Jag har varit i skogen, och ville infoga en liten lista med saker man gör där, så heads up for; RIKTIGT BLOGGANDE !

5 Äter smulpaj & täljer knivar kring lägerelden!
4 Kissar ner i en bäck, just for the fun of it!
3 Grovdiskar i en bäck!
2 Springer med sin låssasdödade kompis på bår igenom oigenomtränglig terräng!
1 Spränger en låssaskontrabas med hjälp av barn!


Såattehhh, knock yourself out med att försöka lista ut varför vi gjorde allt dethär!
Ha en bra dag världen, nu ska jag ut i dej! 

Inga kommentarer: