måndag 11 juli 2011

Varje gång du möter min blick

Och det bubblar i kroppen. För jag vill bara dricka vin och tänka på dej. För jag vill bara stirra ut mot havet och känna dina fingrar med vinden som tolk och hjälp på vägen. Jag vill bara hålla ditt markerade finger mot mitt hjärta. Elektriska impulser som skär igenom tiden. Och jag mimicerar ditt sätt så diskret jag bara förmår, men kännslopoolen är öppen nu. Den har börjat läcka och jag spiller de små spillrorna över allt. Jag kan fortfarande ha någon typ av distans till mitt samvete.

Du är allt som är okynnes du är romchocklad och du smälter i solen eller oj jag menar verkligheten. Låt oss sluta trilla förbi varandra i ömsesidig nervositet. Osäkra ögonkast faller som ficklampors ljuspelare som ständigt byter riktning för att skugga över vad de egentligen vill se. Jag drömmer mej förkvar i mellangården som är vårt spelrum. Mina kort faller ett och ett till marken. Jag kan inte hålla tyst länge till.

Klockan tickar ner till finalen, för allting har ett bästföredatum. Även du och jag älskling, även du och jag måste nyktra till och ifrågasätta våra chanser till den lycka folk så frikostigt satsar på. Jag som aldrig vågat satsa egentligen. Gömmt mej i bakgrunden och försökt med något annat. Nu blire åka av.

2 kommentarer:

fröken Pernilla sa...

så jäkla vackert! Vet inte om det handlar om dig här och nu men i så fall grattis. Okynnes är ett bra ord. Jag har aldrig uppskattat det förut.

BurgerQueen sa...

<3 Jo och japp det gör det :) Lite överväldigande för den otränade bara <3 Tack ! Okynnes är ett av de vackrare orden jag vet !

BTW, gjorde nya högskoleprovet online med mycket överraskande possitiva resultat, om jag bara pluggar in matten tror jag att jag kan kamma hem dethär !