torsdag 16 juli 2009

Draken som sitter på min axel says

Vill inte röra mej. Sitter halvnaken hemma på rummet och suckar till toner av petter(alla har gjort en bra låt, its okey). Vet att jag kommer behöva gå upp förr eller senare. Ont i magen ryggen och hjärtat. Vill inte klaga, jag vill försöka hålla en klinisk inställning till mitt huvud.

Men såhär; jag står i gröna scrubs och lutar mej ner över mejsjälv. Skallen är uppskuren och jag petar på dom små små sakerna innuti. Samtidigt som jag löser korsord med kollegor och drar fåniga skämt. Plockar ut en liten triceratops(felstav?) ungefär samma mankhöjd som en välklipt nagel från rot till topp. Den skriker som ett litet barn och har svårt att hålla sin egen balans, lägger ner henom i en liten docksäng och fortsätter rota.

Jag vet inte hur ni förklarar ersjälva, men jag har börjat fumla mer och mer med förmågan att vara precis och realistisk. I alla fall när det kommer till att beskriva mitt jag. Former ord inställningar och strunnt surrar bilikt runnt mej när jag sitter här och skriver.

En liten belåten fjäril slår sej ner på mitt långfinger och allting stannar upp blir satt åt sidan för några sekunder. Det gör ont att tänka på hur mycket mer som skulle krävas för att paralysera världen.

Jag kanske är tråkig idag, inte min mening isf. Allt dethär är mitt. Min lilla domän i utkanten på internet. Ja. Det kommer nog inte så mycket om arvika 09. Men jag ger er så mycket som spädbarn dränkta i guds heliga vatten, en rappare som rappar en till sömns, norrland, och din mammas camp. Okejdå. Såhär; Dethär var mitt första arvika som jag faktiskt arrvikade på! Har som kännt alltid haft en slående otur med denna festival. I år vart bra. Till och med lite fantastiskt bra. Jag skulle vilja låta er suga på fler poetiska utdrag, men just nu är jag abstrakt distraherad av frånvaron som sober lämnade efter sej när han rappat klart.

Allting är upp och ner och bak och fram, jag är vuxen snart men hungrig nu. Pepp och poepp blandas. Måste in och köpa cigg någon dag snart... Fan >.<

Inga kommentarer: