tisdag 28 juli 2009

The night is young but not as young as me

Klockan är snart sex och jag skriver alltid för min egen skuld
Håret är äckligt Jag kukar ur sängen och just nu är någon någonstanns stupfull
skelögd och kobent med sendrag på dragscen
Mina ord blir inte frågor om du inte kan besvara dem
Jag har druckit sex koppar kaffe och klockan är snart sex på morgonen
Jag har inte sex men vem fan vill ha sex på morgonen?
Säkerligen dålig andedräckts stinkade
Kanske till och med normsavvikande
Och vilka djävlar tog sej rätten,
att säga att jag var?
Och vilka jävlar tog sej rätten att kalla mej funktionshindrad?
jag leker bara med ord, det är inget att hålla reda på.
Jag tänker bara på mord, det är ingen som vill skeda då.
Jag är bara lätt absurd, för vem orkar med en då?
Kanske borde jag bara gå tillbaks och lägga mej endå.

Men kattdjuret i mej tar sej fram
Nattdjuret i mej upp till kamp
Alla tankar som försvann igårnatt letar sej upp attackerar snabbt
Klockan är över sex på morgonen, jag borde ligga i min säng.
Klockan är över sex på morgonen och jag vill hem igen.
Klockan är över sex på morgonen och tankarna multiplicerar likt bakterier i huvudet.
Grillor i skallen, skriskor på fötterna
Klockan är snart sex på morgonen och jag målar upp mitt ansikte
Klockan är snart sex på morgonen och jag skär upp mitt ansikte.
Snart är klockan sex på morgonen och nattugglorna har gått och gömmt sej.
Klockan är över sex på morgonen och nån djävel förföljer mej,
Solen höjer sej,
Träden knäböjer.
Nej, nu går jag och lägger mej.

1 kommentar:

Unknown sa...

Men shit, du är väl ingen bangare!