måndag 13 juli 2009

Jag tror att jag såg gud när jag blicka i naturen.

Jag är ett läckande kaffesoll, men linn tycker att det är charmigt, så jag klarar mej. Även om allting är upp och ner och bak och fram i mitt huvud just nu. Till och med tristess skulle vara omvälvande. Jag kan inte se hur jag satt hemma vid min dator och skrev för tre veckor sen. Min eviga resa, ja? Jag har inte änns kommit hem än. Men här just nu i minuten i blicken på ögat i nålens mitt kan jag åtminstånde få in och ut luft även om det går lite hackigt.

Dethär handlar inte om ostbågar eller tält eller änns om modifast eller stora ögon. Inte om poetryslampor eller om skåne stockholm eller om döden.

Jag har flugit in och ut ur olika fågelholkar för att samla maskar ur gapande munnar att fylla min med. Vissa ord jag vant mej vid att yttra flyter svårare. Missförstå mej inte, jag är glad, jag försöker greppa fiskägg mellan fötterna men dom glider iväg. Så snälla förminska mina ord, jag gör inte ett tillräckligt bra jobb på egenhand. Spräckligt.

Så vi tar det konkreta nu, jag lär tappa tråden igen inom kort och då vill jag först att ni ska veta att;

Säffle-arvika-säffle-stockholm så såg resan ut med vissasmärre byten och strunnt.

Malmö på onsdag, så ni får hjärna ringa eller texmeddela.

Jag såg så många ögon på arvika, hörde så många röster och jag dansade lite. Jag har fått ett antal numer men få sms. No wha ajm sayn?

jag har blivigt permanent intagen på fryshuset nu, dom har lovat mej plats.Vi har kollat på bo men det var inte som täkt. Vi ska se mer tror hoppas (kärlek?) om det blir som så. There is no return button in life. Jag står still sampar i marken greppar efter trädrötter att ta tag i greppar efter samtalsämnen att ta tag i. Alla säger att det kommer at gå bra för mej nu, alla utom jag.

Jag vill ge bort en ordentlig sammanfattning. Men jag har inte ordråd med det just nu. så ni får nöjja er med dravel om vad jag tänker på just nu.

Jag och linn plockade en och en halv liter och gjorde b låbärspajj.

Inga kommentarer: