måndag 20 juli 2009

Stop! Stanna!

Nu hör jag vad dom kännde när dom frågade dumma fråger.
För hur i helvette kan man handla chokladbakelser när ens själ precis sprängts i tusen små glasbitar? Kanske är det helt enkelt inte så svårt att att handla på konditori som det ser ut att vara från mitt hörn av världen...

Så istället för att fånga snöflingor på tungan fastnar den bittra eftersmaken av en sorg. Jag kan bryta mej in och hitta min relation(relatera). Ikväll är jag dödstrött och förlorad i himlavarvet. Imorgon ska jag börja om på nytt och verka(påverka) konstruktivt. Imorgon ska jag vakna och andas luft jag aldrig andats förut.

Jag kan prata med munnen stängd men ibland när jag är tyst går den på rundgång och folk bildar uppfattningar, ni vet. Nu? Städa ringa te måla däckare sova. Imorgon en hel värld av små sysslor och pysslor. Trött Ebba. Och ni får varken fint eller konkret av mej ikväll. Min talande upphör nu, om det änns någonsin började. Så får vi ses snart, för det tror jag att vi gör. Kramar till alla ni som förgyller mitt liv, och förlåt mej snälla, ni vet hur det blir med mej ibland. Sås liksom.

Ihh mehh maah!

Inga kommentarer: