måndag 23 augusti 2010

sen började det rassla i hjärtgropen

Självtid, sitter och läser många långa texter om olika familjerättsfall, hittills vet jag inte hur jag ställer mej till källan. Men det fascinerar mej med den extrema dramatiken och alla de kännslor som spänns, alla broar som sprängs alla människor som inte skäms. De står så öppet partiska, som sagt det fascinerar mej.

Avbrott i skrivandet.

För en inte så lång stund sedan blev internet förbannat förjävligt och tråkigt. "du sa det var dumt han kan bli deprimerad" Det spyr sexsistisk skit i ansiktet på mej och jag är mildt konfunderad.

Jag står i utkanten av allt, hör allt men säger lite. Funderar över mina små mysterier, jag vill inte lösa problem, jag vill lösa gåtor och förstå. Det blir så uppenbart när man har något att jämföra med. Det är möjligt att jag med penna och ledtrådar kan se sammanhangen i sin fulla prakt. Snart läggdags kanske. Men jag vill tamejfan inte, mina serier är anmärkningsvärt intressanta ikväll. Så ni kanske måste se mer av mej, det känns bra att tala ut av sej långt bort i cyberrymden dit ingen läser bloggar för ingen har tid för all tid lägger dom på att blogga själva.

Inga kommentarer: