söndag 22 maj 2011

Du är alliansen du är ånga du är stenugnsbakat bröd.

Nu har jag tillbringat kanske det viktigaste antalet år på denhär planeten. Det som ger en rättigheter och referenser. Och mitt i vimmlet lyckades jag få på mej någon slags agnarna-från-vetet-glasögon. Någon sa att dom klädde mej bra och jag vinglade fram och tillbaka i dem på en ölpicknicksgräsmatta mellan uppklädda ungdommar. 70-talet verkar vara påväg tillbaka. Så landa jag med fötterna först på den ödmjuka jorden som jag böjt efter min vilja. Gräv inte ner dej med tårna i asfalten som steker dina sulor röda. Röda ögon skakar på sitt huvud i dimmat ljus. Men jag visar inte upp poesi för det mesta. Svarar i metaforer på fåniga frågor och trampar fel och stukar foten in i vuxenvärlden. Är väl en världslig ung man som just påbörjat sina rikaste år. Produktiviteten ökar i och med uppdateringen som släpper till klockan tolv på natten. Som vattenfall över hornhinnor, en förskönbar egenskap som dom erhåller en bit bort från mej.

I min aspergersglasbur börjar världen klarna och ryggraden liknar flätat läder. Om bara sommaren kan hålla sej på hals tills jag fått organisera mina notepads. Misstänksamhetens öga har vuxit nu.

1 kommentar:

fröken pernilla sa...

Jag vill bara läsa mer!