torsdag 10 september 2009

På stan med mitt bokstavsjag!

Idag var fajn,
Det ska fanemej bli najs att komma hem.
Fy fan vad jag älskar er.
All uppmuntran och stöd.
All stolthet.
Det är verkligen min familj jag snackar om nu.
Inte boel som skiter blanke fan i att spåna artikelideer.


Var hemma hos familjen bäst idag, fy fan alltså, ni är BÄST! (därav namnet)
Virrigt inlägg var det här! Men det jag ville säga var väl att det känns bättre, och att jag har dendära sjuka optimismen som jag tidigare nämnt. Imorgon drar jag till malmoeee, så det jag tänkte bjuda på egentligen blir väl en dikt om små bokstavsbarn!

Enjoy!

Bokstavsbarnet är arg.
Bokstavsbarnet sparkar på förarsätet från sin plats där bak
i bokstavskombin
Bokstavsbarnet ritar tekningar
visar dom för alla vuxna
så att dom ska säga snälla saker
Många vuxna utan ansvar som är underviktiga
säger bra.
Duktigt bokstavsbarn kommer hem med ett leende på läpparna
Duktigt bokstavsbarn får ingen mat
ingen är snäll.
Duktigt bokstavsbarn växer upp
Duktigt bokstavsbarn suger kuk
Mammas lilla flicka tar faktiskt också satsen i ansiktet
Bokstavsvuxen satsar på sin konst
Ritar fula bilder
Vuxna ler snällt säger bra
fattar ingenting
vuxna suger kuk
Mamma suger kuk
Pappa vill suga kuk han med men vågar inte riktigt
Bokstavsbarn tänker att pappa suger kuk på affärsresor
Bokstavsbarn säger pappa är kär i jobb-benny
Pappa ler med sperma på kinden
Pappa säger nej
mamma säger nej
snälla syskon säger nej
Bokstavsbarn skelar
det får man lära sej i skolan

Vissa bokstavsbarn slåss
vissa bokstavsbarn tixar
vissa bokstavsbarn skär
vissa bokstavsbarn trixar

Bokstavsbarnet förstört sina skor
ritat enhörningar på dom
Bokstavsbarn vill ingen mamma ha
Viss mamma får bokstavsbarn
ledsen mamma med sitt bokstavsbarn

3 kommentarer:

Juno sa...

Hej, idag är en tung dag psykiskt och så glider jag in här och läser din dikt. Tack x 1 miljon. Jag får se dig idag, det är tur jag behöver verkligen få det. DU = HIPHOPEN SOM BOR I MITT HJÄRTA OCH SJÄL ALLTID.

rita litta bara sa...

min klass trodde du och jag var ihop, Och det HADE VART NÅGE!! Då hade vi kunnat skrika HORGRÄS och sen ligga med varandra, helt utan satser i ansiktet. Bokstavsbarn galopperar med sina bokstäver och fångar in dom med världens snyggaste lasso. Eller något. SOm valigt makalöstfabulöst skrivet. STor kram på dig, malmöunge.

Tyrelina sa...

Du är fantastisk Ebba!