torsdag 30 april 2009

Den förra ekonomi-krisen var koolare än denna

Lyssna, vi snackar om ett verb!

Jag har som kanse kommer bekant genom öronsnäckan(och dom där assöta små geleklumparna som man bara vill krama!) uttryckt mitt starka intresse för sent 80-tidigt 90-tals storstadsliv i stockholm. Det är något i ögonen på den staden som får min själ att dansa som ungdomarna in the 20´s på dansbanorna. Det var annat än sommarbarnkalasen på den halv-ruttna en-gång-i-tiden-populära dansbanan i tylle.

MEN! Jag har väl saker att prata om också?

Jagf har inte varit speciellt buissy, alls. Jag har varit ledig idag, igår lyckades jag nästan till sist med den omöjliga konsten att hyra film. DOM HAR INGENTING ALLS! Joserni, det finns folk som INTE vill se romantiska komedier med linsey lohan, (okej, liten paus i kritiken mot lhamns videomix, det är något jag bara MÅSTE nämna innan jag glömmer)

"Min kärleksaffär med petter" HAHAHHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHHAHA Det är en låtbeskrivning på youtube. Låten heter "min kärleksaffär" av petter. MEN I BESKRIVNINGEN STÅR DET, och det lovar jag er, med å om så ska till! "min kärleksaffär med petter" Ska jag ska jag ska jag våga fråga denna ädla utubare som delat med sej, om denne, delat intima ögonblick, med sveriges egne "vit-småbarnspappa-i-sina-30s"-rappare?

http://www.youtube.com/watch?v=5g5DlmLOA00&feature
Där har ni länken, så kan ni kolla själva!
Det är sådannt där jag skattar åt.

Men nu går vi tillbaka till videobutiken.
SOM ALLTID ALLTID TYCKS VARA FYLLD AV FOLK MAN HELST SLIPPER SE! Varför hyr vi inte på gammla stället? (om det änns finns längre... Sist jag var med boel och brossan och hyrde film var... ett tag sen) Dom har typ 2 lynch, 4 burton(battmannarna, mardrömmen före hjul, och likbruden) INTE OK, när jag väl hyr film, då vill jag sannerligen inte kompromissa, jag vill inte hyra något jag intalar mejsjälv kanske endå kan vara okej men som aldrig någonsin är det, jag vill inte hyra någonting som jag snor ner från pirathavet på en halvtimme och segtittar på. OM JAG SKA HYRA FILM SKA JAG HYRA NÅGOT SEVÄRT, då blir det oftast så, att jag frågar efter filmer med regissörer jag gillar, men nej. Så efter än cirka 40 minuter och många pissigsa ögonkast i nacken kom vi ut, brossan med nightmare-before-cristmas(hyr) och jag med beetlejuce(KÖP!?) För det ligger nämligen så på kökssoffan(där videomix alltid lär få sova om änns det i min bok) att dom har större köp-utbud än hyr!!! VAD FAN ÄR DET!? Hur kan dom, med gott samvete, marknadsföra sej som en hyrbutik, när köputbudet är större!? Det är INTE okej, inte det minsta!

Så frågorna vi alla som samhällsmedvetna borgare ställer oss, är följande;
*VARFÖR hyr folk film där?
*Är efterfrågan verkligen så smal?
*Finns det inga filmintresserade hyrande människor här?
*Varför ska jag betala för att hyra en film jag inte vill se, när jag kan ladda ner en awesomeness film på 1 timme, som jag annars hade behövt beställa från andra sidan havet och vänta på i 3 veckor?
*HUR SOVER VIDEOMIX OM NATTEN!?

Min tes på den sista frågan är att i en mörk grotta långt långt in i di djupaste småländska skogarna, livnär sej videomix på överbliven intelligens och spädbarn.

HÄR FÖRSÖKER MAN FÖR EN DAGS SKULL VARA DUKTIG OCH HEDERLIG OCH KAPITALIST OCH HYRA ISTÄLLET FÖR ATT LADDA NER, OCH VAD ÄR TACKEN? Ett nej och en stackars liten video-butiks-snubbe som springer från hylla till hylla, i desperat sökande efter en sevärd film till mej och min bror.

Min tes på den första frågan lider följande; Folk har inte hjärta att hetsa runnt små butkare hur länge som helst, så dom nöjer sej, med tvillingarna olssons senaste film. Så går mn hemoch tittar motvilligt halvhjärtat på den, eftersom att man faktiskt redan lagt ut pengar på den. Och du säger till dejsjälv, nästa gång, nästa gång så ska jag hyra en film med handling, där antagonisterna inte känns igen på rösten. Och självklart blir det inte så den gången heller...

Synpunkter på detta är ytterst välkomna!

Dethär med att blogga har börjat bli ganska trivsammt, fasktiskt. Mitt skrivande kommer igen, och den terapheftiska effekten blir nya ideer. Idag har jag kollat på alldeles för mycket nostalgikritikern, och druckit alldeles för mycket te. Jag tänkte gå och spela sims nu. Ta händer och fötter om er gott folk, lev väl och gör roligare saker än jag!

För jag fungerar ju så, att jag har otroliga visioner om dagar, men det brukar dra ut på sej. MEN IMORGON, DÅ JÄKLAR!

Och tack till katarina för jättesnälla komentarizen på förra inlägget, och alla andras snälla kommentarer och åsikter. Mitt bloggande verkar välkomnas med öppna armar!

1 kommentar:

Juno sa...

Det finns bara ett ställe som är värt att hyra från lovefilm.se där lägger du upp en lista och sen skickar dom hem filmer till dig. Det är det enda riktigt bra hyrställe jag funnit. Förlåt för reklam här men du får kolla utbudet och se om det är bättre än videobutiken.

KRAMAR