måndag 15 juni 2009

Jag har kastat ut alla mina blå stjärnor på golvet nu

Martha Wainwright kan sätta plåster på allt överallt alltid tills inte en enda liten öm centimeter sitter där och skaver längre. Ett fint telefonsamtal lyfte upp kvällen till något jag kramar i hjärtat. Kanske borde jag inte sitta här, men jag är aldelles för självkritisk så det får bli utsäckten för att stanna kvar.

Hon som säger orden jag vill skrika. Men jag viskar istället, nästan helt tyst för jag är lite rädd för att verkligheten är lite för på riktigt för mej, i alla fall just nu. Det bor ett farligt litet odjur i min mage, jag funderar på att döpa honom, han drar i mina organ och skriker hela tiden. Det kanske är så alla människor med människor i magen känner? Men jag tror inte det för dom brukar kunna vara fruktansvärt peppiga, även om det kan vara trevligt.

Jag funderar på att plocka bort mina ögonfransar med pinsett.

Men okej, själva garnnystanet jag nystar och rotar och drar och plockar i; kommer denhär kännslan bara att växa och växa och växa tills jag inte kan göra annat än att omfamna den med hela min persona och äta upp den. Jag vet vad jag känner och tänker, men jag vill veta garanterat att någon kommer att förlåta mej för att jag känner. Idioti, men vad ska man annars med bloggar till? Jag skriver i alla fall inte om vad jag köppte på nk för tre sill-joner kroner igår.

Ahh jag dör lite på samanhanget. Jag vill ha min vix och min scen ur in personliga tillsammansfilm tillbaka! Jag vill reclaima det senaste ett och ett halvt året litegrand. Jag vill tusen saker, och inget alls. Allt jag vill är abstrakt, allt jag inte vill är konkret. Lite så kanske.

Gnäller jag nu? För det är lite alls min mening, jag försöker greppa och förklara något utan att tala om vad det är. Kanske försöker jag bara definiera relationen mellan mej och min fantastiska hamster snö? Kanske talar jag om glasspinnar eller om körgossar? Kanske är dethär helt disintressant, kanske borde min skit vara förskriven.

Ni ska få en teckning jag gjort i alla fall, den kommer på bdbn sen.. Och just det ja! Jag har skaffat facebook...


5 kommentarer:

Juno sa...

Jaaaa nu skjuter vi dom!

Anonym sa...

Sådan otroligt teckning!

Anonym sa...

hej påde ebba!
hr känns den stundande flytten?

jag önskar dig hur som all lycka till.

/paljett-elin

BurgerQueen sa...

hej och jo den känns väldans fin just nu! Stockholm är en stad för alla sorters dans och bortglömmda platser, en stad full av skithöga priser och Tunnelbaneuppgångar! En stad där alla tittar ner i gatan lite extra när dom går och är lite svårare att fråga chans på! En stad där man får vara vem man vill när man vill var man vill! JAG SKA UPPTÄCKA DEN OCH HITTA ALLTING FINT I DEN!

Tack anonym btw, det värmer <333

Och tack elin som jag svarar på mest här och hoppas du får det fint vart du nu ska med ! :)

//BQ

Mikaela sa...

Nej du gnäller inte, och även om du gjorde det så är det okej. <3 pussen ;*